Szukaj, przeglądaj i nawiguj

Zadania finansowane przez Urząd Miasta Poznania z budżetu Wydziału Sportu.

 
 

Online

Naszą witrynę przegląda teraz 7 gości 

Dagmara Ciarka

Poznański Animator Sportu Szkolnego

Miejsce prowadzenia zajęć:

Szkoła Podstawowa nr 29
oś. Pod Lipami 106

Dyscyplina:

Piłka Siatkowa

Godziny pracy:

środa 7:40-9:10 (Posnania)

Krótka informacja o prowadzonych zajęciach:

Luty 2020

W sporcie nic nie przychodzi od razu, dlatego dzięki niemu dziecko uczy się, że dopiero po czasie może osiągnąć swój zamierzony cel – czy będzie nim odbijanie piłki siatkowej lub bezwypadkowa jazda na rowerze. Aktywność fizyczna jest wspaniałą metodą na budowanie charakteru, gdyż cenne lekcje zdobyte na polu sportowym będą przekładały się również na inne dziedziny życia. Jeśli dziecko lubi rywalizację, sport nauczy je tego, że warto walczyć o swoje, ale często wygrywają lepsi i należy się z tym faktem jak najszybciej pogodzić.

Sport poza pozytywnym wpływem na psychikę i ciało, jest również metodą na dorosłe życie. Dzieci, które kochają aktywność i cechują się ponadprzeciętnymi zdolnościami, mogą zostać w przyszłości znanymi sportowcami. Wielu mistrzów i zdobywców medali zaczynało swoją drogę sportową w bardzo młodym wieku, dzięki temu zajmują się teraz tym, co sprawia im największą przyjemność, jak np. Dawid Dulski, rocznik 2002, który swoją przygodę z siatkówką rozpoczął na zajęciach Animatora Sportu/ Trenera Osiedlowego a obecnie jest reprezentantem Polski na Mistrzostwa Europy. To już kolejne edycja programu, dzięki któremu mam nadzieję, nowe roczniki będą bawić się i spełniać swoje marzenia.

Zdjęcia:

Grudzień 2019

Dzięki aktywności sportowej dzieci rozwijają nie tylko swoją sprawność fizyczną, ale uczą się również wielu umiejętności „miękkich”: współpracy w zespole, zdrowej konkurencji, szacunku, komunikacji, ale również wytrwałości, konsekwencji w działaniu i wewnętrznej motywacji. Jeśli chodzi o rozwój fizyczny, ruch wspiera rozwój mięśni, kości i stawów, stymuluje też wiele innych układów: krwionośny, oddechowy, nerwowy i odpornościowy. Ale to nie wszystko. Wiele badań wskazuje na to, że aktywność fizyczna harmonizuje również rozwój psychiczny: pomaga regulować emocje, a nawet „leczyć” wiele chorób, takich jak np. ADHD i dziecięca depresja. Ruch ma również pozytywny wpływ na jakość snu dzieci i młodzieży, rozwija poczucie własnej wartości i pewności siebie, w spontaniczny sposób uczy kreatywności i podejmowania decyzji. Bycie aktywnym zapobiega nadwadze, otyłości i wielu przewlekłym chorobom. Dzięki zajęciom realizowanym w ramach projektu Animator Sportu moi wychowankowie:

  • uczą się trenować, czyli nabywać nowe i stale rozwijać znane umiejętności,
  • uczą się grać, czyli działać tak, żeby osiągać cele gry, efektywnie wykorzystując swoje dyspozycje oraz dostosowując się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji,
  • uczą się współdziałać, czyli realizując określone cele, współpracować z innymi członkami zespołu,
  • uczą się rywalizować, czyli realizować określone cele, jednocześnie uniemożliwiając ich realizację przez przeciwnika, stosując się przy tym do przepisów oraz zasady fair-play,
  • wykształcają w sobie postawę zwycięzcy, czyli człowieka, dla którego etosu pracy jest szalenie ważny, i który potrafi wykrzesać w sobie energię emocjonalną i siłę mentalną po to, by się rozwijać.

Zdjęcia:

Grudzień 2019

W ramach uprawiania różnych dyscyplin sportowych zaczyna pojawiać się duch rywalizacji. Nie jest to objawem niczego niewłaściwego. Jest to przede wszystkim oznaka, że na konkretnej aktywności fizycznej zaczęło nam szczególnie zależeć. Potrzeba osiągania coraz to lepszych wyników sportowych najczęściej wpływa na zawodników motywująco. Sport wymaga od osób zajmujących się nim oceniania umiejętności zawodników a potrzeba osiągnięcia sukcesu jest jedną z największych sił napędowych tego świata. Aktywność fizyczna uczy więc obiektywnego szacowania swoich umiejętności oraz wyznaczania sobie realistycznych celów. Sport ponadto kształtuje determinację, umiejętność dokonywania wyborów pomagających osiągnąć cel oraz przeciwstawieniu się trudnościom. Dzięki rywalizacji sportowej rozwija się inteligencja emocjonalna oraz zwiększa się poziom motywacji, dlatego uprawianie jakiejkolwiek aktywności fizycznej jest tak ważne zwłaszcza dla dzieci i młodzieży.

Zdjęcia:

Grudzień 2019

Mikołajki w Sportowej Szkole Podstawowej nr 29 w Poznaniu

Rywalizacja w sporcie. Co jest ważne?

  1. Szacunek do siebie i przeciwnika,
  2. Walka o zwycięstwo, ale oparta na zasadach,
  3. Umiejętność wygrywania – sztuka docenienia przeciwników,
  4. Umiejętność przegrywania.

Rywalizacja daje możliwość poznania samego siebie i skonfrontowania wyobrażenia z rzeczywistością. Profity z rywalizacji możemy czerpać tylko wtedy, gdy przestrzegamy zasad potocznie zwanych “fair play”. Budują one nasz moralny kręgosłup i nie pozwalają na drogę na skróty, czyli nieuczciwa grę. Pokazanie dziecku, jak czerpać radość z rywalizacji, nie sięgając po nieuczciwe zagrywki czy łamanie zasad jest bezcenne. Sama wygrana daje satysfakcję, ale nie będzie pełna, jeśli nie pokażemy dziecku, że każdy, kto zmierzy się ze sobą i innymi, jest już wygrany, gdyż zdobył się na konfrontację. Należy docenić nie tylko efekt, ale tez wysiłek – dlatego docenienie osób, z którymi się rywalizowało, jest nieodłącznym elementem wygranej. Mądrej wygranej, bo dającej dziecku szerszą perspektywę.Przegrywanie też jest sztuką. Na pewno nie łatwą, bo często niesie uczucia porażki, frustracji, żalu czy irytacji. Ważne, żeby dostrzec, nazwać i zaakceptować te emocje. Rolą trenera, rodzica jest pokazanie, że przegrana to etap na drodze do celu. Przy tej okazji warto uświadomić dziecku, że każdy ma inne cele i warto koncentrować się na celach własnych.

Zdjęcia:

Listopad 2019

Aktywność fizyczna jest nieodłącznym atrybutem życia człowieka. Wynika ona z wrodzonych potrzeb organizmu i nabytych umiejętności. Odpowiednio dobrana aktywność ruchowa sprzyja rozwojowi organizmu, pomnażaniu i zachowaniu zdrowia. Ruch rozwija mięśnie, wpływa na prawidłowy wzrost i kształt kości, rozwija układ krążeniowo-oddechowy, podnosi sprawność i wydolność fizyczną. Niedostatek ruchu powoduje, że rosnący organizm nie osiąga pełni rozwoju: ma mniejszą pojemność płuc, mniejszą wydolność fizyczną, słabsze mięśnie, gorszy refleks i koordynację ruchów. Podczas swoich zajęć staram się wszechstronnie rozwijać swoich uczniów, dostarczać im różnorodnych bodźców i urozmaicać swoje zajęcia. Dzieci korzystają z zajęć podczas których rozwijamy ogólna sprawność fizyczną, swoje zainteresowania i przede wszystkim dobrze się bawimy.

Zdjęcia:

Listopad 2019

Wzrost popularności siatkówki w Polsce, związany z sukcesami odnoszonymi zwłaszcza przez męską reprezentację naszego kraju, sprawia, że wiele dzieciaków chce nauczyć się grać tak, jak Bartosz Kurek czy Michał Winiarski. Przygodę z siatkówką mogą zacząć grając w mini siatkówkę. Mini siatkówka jest odmianą piłki siatkowej dostosowaną do potrzeb dzieci w wieku 7-13 lat. Rozgrywana jest na mniejszym boisku, mniejszą piłką i przepisami dopasowanymi do możliwości dzieci zarówno pod względem fizycznym, jak i mentalnym. Pozwala ona kształcić najmłodszych adeptów siatkówki pod względem motorycznym oraz sprawnościowym.Mini siatkówka nie tylko uczy młodego człowieka podstaw gry w piłkę siatkową, ale również kształtuje jego osobowość, uczy samodyscypliny, umiejętności gospodarowania czasem. Poprzez rywalizację nabywa on szacunek dla przeciwnika, poszanowanie dla zasad i reguł, a także uczy się działać w myśl zasady fair play. Sport ten jest przy okazji doskonałą formą zabawy.

Zdjęcia:

Wprowadzenie

To już kolejna edycja projektu w naszej szkole. Tym razem szkoleniem a przede wszystkim zabawą ze sportem obejmujemy dzieci rocznika 2010. Zależy mi na tym aby dzięki aktywności fizycznej kształtować wszechstronną osobowość moich uczniów.

Oczekiwania społeczne w odniesieniu do sportu szkolnego są bardzo duże i dotyczą różnorodnych kwestii. Cieszę się coraz więcej osób zjawisko sportu szkolnego postrzega nie tylko w kategoriach sprawnościowych, ale również społecznych i wychowawczych.

Sport szkolny:

  • jest źródłem samorealizacji ucznia,
  • jest wszechobecny w wychowaniu i rozwoju jednostki,
  • stanowi źródło radości i silnych przeżyć emocjonalnych,
  • jest dla wielu uczniów płaszczyzną przyjaznych i życzliwych kontaktów z rówieśnikami,
  • kształtuje umiejętność podporządkowania się jednostki grupie,
  • uczy dzieci oraz młodzież dobrej roboty i organizacji,
  • poprawia stan zdrowia,
  • rozwija obowiązkowość, dyscyplinę i systematyczność,
  • poprawia wyniki w nauce.

Zdjęcia:

Powrót